[Update] HEMA stapt als co-sponsor in schaats- en wielerploeg Jumbo-Visma Algemeen nieuws

[Update] HEMA stapt als co-sponsor in schaats- en wielerploeg Jumbo-Visma

Door Marijn van den Berge 17 december 2019 | 08:13


(8 november 2019) Jumbo en HEMA gaan samenwerken, zo laat de winkelketen weten in een persbericht. De twee winkelketens vullen elkaar naar eigen zeggen goed aan. Over een mogelijke rol van de HEMA bij de sponsoring van de schaats- en wielerploeg wordt nog gesproken.

Vooralsnog is er louter sprake van een principeakkoord. 'Het doel hiervan is om de marktpositie van beide bedrijven verder te verbeteren. Dit kan onder andere door het versterken van elkaars winkelnetwerk en door HEMA-artikelen via de supermarkten van Jumbo te verkopen', zo valt te lezen.

Jumbo is momenteel de grote naam achter het sportieve succes van Team Jumbo-Visma in de wielersport. Welke rol de HEMA eventueel gaat spelen, is dus nog niet duidelijk. 'Een mogelijk co-sponsorschap door HEMA van de schaats- en wielerploeg Team Jumbo Visma is onderwerp van de lopende gesprekken', klinkt het.

Update - 15 november 2019 (08.15 uur): Jumbo en HEMA willen hoger budget

Jumbo-Visma hoopt met de komst van co-sponsor HEMA op een hoger budget in het schaatsen en wielrennen. Op dit moment zou het budget zo'n twintig miljoen euro bedragen. Algemeen directeur Richard Plugge legt in De Telegraaf uit dat beide partijen in gesprek zijn. 'We zouden het erg toejuichen als het lukt. Voor ons is de HEMA een fantastisch merk dat bij onze wieler- en schaatsploeg past. Zeker ook omdat het bedrijf graag meer naamsbekendheid wil in landen als Frankrijk en Spanje.'

Update - 17 december 2019 (08.11 uur): HEMA stapt in schaats- en wielerploeg Jumbo-Visma

Warenhuisketen HEMA stapt inderdaad in in de schaats- en wielerploeg van Jumbo-Visma. Dat heeft Ton van Veen van HEMA laten weten aan De Telegraaf en is inmiddels ook bevestigd door de ploeg. Vier jaar lang zal het merk zich aan de sportploegen binden om het budget van de wielerploeg nog iets op te krikken. ‘Het is meer marketing dan sponsoring’, zegt Van Veen.

‘Je moet ook de ploegen verbinden met je bedrijf en ook activiteiten rondom de ploeg gaan activeren’, aldus Van Veen. HEMA wil hiermee haar naamsbekendheid vergroten in België en Frankrijk. HEMA wordt niet in de naam van de wielerploeg opgenomen, die blijft Jumbo-Visma, maar krijgt wel een logo op het tenue als co-sponsor.

'We zijn hier ontzettend blij mee', zegt directeur Richard Plugge van Jumbo-Visma. 'Schaatsen en wielrennen zijn vooraanstaande sporten in Nederland. Net als wij is HEMA oer-Hollands, met internationale vertakkingen en zichtbaarheid. De langlopende contracten van onze andere sponsoren hebben een grote aantrekkingskracht. We zijn een stabiele factor waar een groot en gerenommeerd bedrijf als HEMA zich graag mee identificeert.' (foto: Sirotti)


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageer


Meer nieuws