Jumbo-Visma dankt tijdritsucces aan autosport: 'Het heeft zeker meegewerkt' Algemeen nieuws

Jumbo-Visma dankt tijdritsucces aan autosport: 'Het heeft zeker meegewerkt'

Door Gerrit van Loon 09 december 2019 | 14:20


Jumo-Visma-coach Merijn Zeeman prijst in een speciale editie van Helden Magazine de samenwerking tussen de begeleiding in het wielrennen en schaatsen. Ook het netwerk van CEO Frits van Eerd van supermarktketen Jumbo wordt ingezet om in het wielrennen nog beter te presteren.

In een gezamenlijk interview met schaatscoach Jac Orie vertelt Zeeman dat Van Eerd gevraagd is om te helpen. Van Eerd is onderdeel van het Racing Team Nederland en sponsor van Formule 1-coureur Max Verstappen. ‘Door superlicht materiaal uit de autosport te gebruiken, werden onze tijdrijdfietsen heel competitief, met nationale tijdrittitels voor Tony Martin in Duitsland en Wout van Aert in België tot gevolg. En met als hoogtepunt het winnen van de ploegentijdrit in Brussel in de Tour de France. Je weet niet of het beslissend is geweest, maar het heeft zeker meegewerkt.’

Een ander mooi voorbeeld van ontwikkeling in zijn topsport, vindt Zeeman de foodcoach. Net als de spelers van PSV gebruiken de renners een voedingsapp. Een persoonlijk voedingsplan kan worden ingevoerd, precies afgestemd op het wedstrijd- en trainingsschema van de sporters. Foodcoach stelt aan de hand daarvan passende maaltijden voor. Ingrediënten in de juiste proporties zijn met één druk op de knop toe te voegen aan een boodschappenlijstje. En zelfs aan de thuisbezorgingsdienst van de sponsorende supermarkt.

‘Geweldig. Zonder die app zou ik vijf voedingscoaches nodig hebben die elke dag fulltime met de sporters bezig zouden moeten zijn’, aldus Zeeman. ‘Bij de ene sporter heeft Foodcoach meer impact dan bij de andere, maar als een renner dertig uur in de week fietst, kan het weer een factor zijn die het verschil maakt.’ (Foto: Sirotti)


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageer


Meer nieuws