Ook reclamewereld duikt op Evenepoel: 'Soms dertig aanvragen per dag' Algemeen nieuws

Ook reclamewereld duikt op Evenepoel: 'Soms dertig aanvragen per dag'

Door Bram van der Ploeg 14 augustus 2020 | 09:08


Remco Evenepoel is de nieuwe ster van het wielrennen en dat merkt zijn familie iedere dag. Vader Patrick vertelt in Het Nieuwsblad dat men vooralsnog voorzichtig is met het instemmen voor reclames, maar dat dit in de toekomst vrijwel onomkeerbaar lijkt te zijn.

Evenepoel heeft vooralsnog alleen een eigen kledinglijn bij het bedrijf ZEB en hij hing zijn naam aan lokale Volvo-garage. Meer zit er nog niet in het vat. 'Voorlopig blokken we alles af. Remco is nog maar een gamin van twintig jaar. Hij staat nog niet zo ver in het leven als een Wout van Aert, die vijf jaar ouder is en dankzij het veldrijden al jaren meedraait. Ik zie ook niet in waarom Remco nu plots privésponsors nodig zou hebben. Hij is perfect gelukkig en krijgt van de ploeg elke maand een deftig loon gestort. Hij heeft nu ook geen tijd voor fotoshoots en reclamecampagnes. Hij moet trainen. De Giro komt er aan', aldus vader Evenepoel.

'Sommige dagen krijg ik tot dertig aanvragen via telefoon, e-mail, Facebook of Instagram voor Remco. Iedereen wil zijn graantje meepikken. Soms zelfs zonder onze toestemming. In Nieuwpoort is er een ijssalon met Remco-ijs op de markt gekomen, zonder ons te raadplegen. De juridische dienst van de ploeg bekijkt welke acties we kunnen ondernemen', zo vervolgt hij. Volgens sporteconoom Wim Lagae zullen de reclames met Evenepoel in de hoofdrol de komende jaren wel toenemen. 'Stel dat hij straks de Giro wint of wereldkampioen wordt, dan zal zijn marktwaarde veel hoger liggen. Je moet pas de markt op gaan, wanneer je er echt klaar voor bent. Eerst zaaien dan pas oogsten. Wees maar zeker, er zullen zeker nog grote commerciële projecten op hem afkomen.' (foto: Sirotti)


Tags:

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst, wees de eerste!

Reageer


Meer nieuws