...
visma tourshirt Wielrennen
Wielrennen

📷 Het nieuwe Tour de France-shirt van Visma | Lease a Bike, waarmee Jonas Vingegaard hoopt op zijn derde eindzege

visma tourshirt

Het is inmiddels een traditie geworden, niet alleen bij Visma | Lease a Bike, maar ook bij andere ploegen. Op speciale momenten worden met regelmaat door ploegen speciale tenues uitgebracht. Waar Soudal Quick-Step en Uno-X Mobility in Luik-Bastenaken-Luik met een speciaal tricot rondrijden, heeft Visma | Lease a Bike, onder het motto 'The Wingbeat', al in de Ronde van Vlaanderen in een speciaal tenue gereden. Dit jaar brengt de Nederlandse formatie voor het vierde jaar op rij een speciaal Tour de France-tenue uit, zo is te lezen op de ploegsite.

De eerste keer dat de geel-zwarte formatie een speciaal Tour-tenue uitbracht, was in 2021. Dit kwam omdat het geel van destijds Jumbo-Visma te veel overeenkomsten had met de gele leiderstrui. In het tenue, genaamd 'Ride with Us', liep Roglic in de slottijdrit de eindzege mis. In 2022 werd een tricot ontworpen met de naam 'The Masterpiece'. En dat was inderdaad een meesterstuk, aangezien Jonas Vingegaard voor de eerste keer de Tour de France won.

Eén jaar later, in 2023, bracht Visma | Lease a Bike opnieuw een uniek tricot uit. In samenwerking met De Efteling ontwierp de ploeg een tenue waarin 'de droom' centraal stond. En die droom werd werkelijkheid, aangezien Vingegaard opnieuw de Tour de France won. Vorig jaar stond in het teken van 'The Renaissance', waarbij ze de link toonden naar de zware valpartijen van Vingegaard in de Ronde van het Baskenland en Wout van Aert in Dwars door Vlaanderen.

Lees verder onder de tweet!

'The Swarm' geeft unieke mogelijkheid voor fans

Het tenue, genaamd 'The Swarm', geeft de supporters de unieke kans om onderdeel te zijn van de Tour de France-ploeg aankomende zomer. 'Teamwork zit in ons DNA en is al jaren onze kracht. Samen geloven we in het realiseren van grootse dromen. Bij ons team draait het om meer dan winnen – het gaat om hoe we daar samen naartoe werken', geeft Chief Business Officer Jasper Saeijs aan.

'Achter elk succes schuilt een team, en dat team is groter dan alleen de mensen op de fiets of in de volgwagen. Met dit shirt laten we de kracht van die verbondenheid zien. Het is een eerbetoon aan iedereen die met ons meeleeft, meejuicht en mee gelooft. Samen gaan we deze zomer weer voor het hoogst haalbare.'

Place comments

666

0 Comments

More comments

You are currently seeing only the comments you are notified about, if you want to see all comments from this post, click the button below.

Show all comments

more news

Are you visiting from outside the Netherlands? Check out our international site: