Hij kwam er in de laatste maanden al een paar mee voor de dag en ook na zijn zege in Gent-Wevelgem droeg Peter Sagan een hippe motorcross-bril om zijn nek toen hij werd gehuldigd. Marketing-expert Frank Van den Wall Bake vindt het een slimme zet.
De bril van Sagan, van Ride 100% uit Californië, past goed bij Sagan. 'Met zijn lange haren is Sagan een beetje rebels, spraakmakend en onorthodox. Het gaat vaak om trendgevoelige producten, zoals zonnebrillen, waarvoor hij wordt gevraagd. Via Sagan kan zo'n fabrikant de hele wielermarkt veroveren.'
Toch moet de Slowaak oppassen, vindt Van den Wall Bake in De Volkskrant. 'Doe je dat soort dingen te vaak, dan wordt het door de consument gezien als puur commercieel bejag. Zelfs bij de moderne jeugd, die best wel wat gewend is op dat gebied, verlies je dan geloofwaardigheid. Daarom zeg ik altijd: less is more. Doe het af en toe, dan kom je er prima mee weg.' (foto: Tour Down Under fragment)
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties