Nieuwe persman Kleikers meteen geconfronteerd met grootte van Jumbo-Visma: 'Logo zorgt voor trots gevoel' Wielrennen
Wielrennen

Nieuwe persman Kleikers meteen geconfronteerd met grootte van Jumbo-Visma: 'Logo zorgt voor trots gevoel'

Nieuwe persman Kleikers meteen geconfronteerd met grootte van Jumbo-Visma: 'Logo zorgt voor trots gevoel'

Sander Kleikers is begonnen aan zijn nieuwe baan bij Jumbo-Visma. De journalist was jarenlang te zien als presentator en commentator in het wielrennen, maar is vanaf heden persvoorlichter bij de grootste ploeg van de WorldTour. Tijdens een uitverkoop in de fabriek van Jumbo-Visma zag Kleikers meteen hóe groot het team is.

'Ik verbaasde me weleens dat volwassen mannen in het dagelijks leven met grote Max Verstappen racejassen of Feyenoord-shirts over straat lopen, zonder dat beiden in de buurt te vinden zouden zijn. Geen race of wedstrijd. Tot deze week! Want deze week maakte ik zelf formeel de overstap naar de sport. Als communicatiemanager van wielerploeg Jumbo-Visma. En vrijdag, op mijn eerste werkdag, was er uitverkoop op ‘ons’ hoofdkwartier in Den Bosch, en iedereen werkte mee om 2500 bezoekers te kunnen helpen. Vele wielerpakken, trainingspakken, fietsen en fietsonderdelen werden er tegen dumpprijzen verkocht', zo schrijft Kleikers in een blog voor Chapeau Magazine.

Kleikers merkte meteen hoe groot het merk Jumbo-Visma is

Het opende de ogen van de Limburger, die ooit zelf onder een PSV-dekbed lag, maar sinds zijn jeugd al niet meer te koop liep met clubmerken in het dagelijks leven. 'Ik vroeg me weer af waarom mensen dat wilden hebben. Zouden ze naar hun werk gaan, met een wit overhemd met Jumbo-Visma op de borst. De antwoorden kwamen bij de kassa vanzelf, spontaan. “Ik ben trots op het team dat als eerste wielerploeg ooit drie grote rondes in een jaar won”. Of: “Marianne Vos is haar hele leven al een inspiratie voor me”. Of: “In Denmark Jonas Vingegaard is our national hero, so we want te be part of Jonas’ team”. Dat logo op de borst zorgt voor een gevoel van trots, passend bij de eigen identiteit.'

'Mijn tasje was ook goed gevuld. Van mezelf en voor de kids', biecht Kleikers dan op. 'Want sinds 1 december is dat ook deels mijn nieuwe identiteit. Dat is soms nog even wennen, maar het groeit snel, zeker met een logo dichtbij het hart. Zo heb ik vrijdag geleerd.'

3 claps
3 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws