Lidl-Trek heeft woensdag het tenue gepresenteerd, waarin de renners in juli voor het eerst te zien zullen zijn in de Tour de France. Met nieuwe hoofdsponsor Lidl is gekozen voor een compleet nieuw geel-blauw-rood tenue. Daarmee is de Amerikaanse ploeg overigens de zoveelste met nieuwe kleuren in de Tour.
Lidl werd een tijdje geleden als gepresenteerd door Trek-Segafredo als nieuwe hoofdsponsor, maar het was wachten op de nieuwe outfit. 'De onthulling waar jullie allemaal op hebben gewacht', presenteerde het team om stipt 17.00 uur via de officiële kanalen. Helaas voor hen waren de reacties eigenlijk eenduidig negatief.
De kleurstelling, het enorme logo van Lidl op de borst en op de rug... De wielerfans op social media moeten er duidelijk even aan wennen. 'Ja, het shirt is lelijk, een Lidl-logo op een shirt van een nationaal kampioen zetten is vreselijk. Maar we zullen eraan wennen. Het belangrijkste is dat het team een grote sponsor heeft gevonden in deze moeilijke tijden en het is normaal dat Lidl maximale exposure wil voor hun geld', aldus een wielervolger.
Lidl-Trek is zoals gezegd niet de eerste ploeg die in het nieuw wordt gestoken voor de Tour. Is dat bij hen nog het geval vanwege een nieuwe sponsor, bij Jumbo-Visma, Intermarché-Circus-Wanty, Movistar, Bahrain Victorious, Israel-Premier Tech, Astana Qazaqstan, Uno-X, Soudal-Quick Step en BORA-hansgrohe werd de grootste wielerwedstrijd van het jaar vooral uitgebuit door de commerciële afdeling. Bij Jumbo-Visma is er trouwens al jaren sprake van een apart Tourtenue, omdat de originele outfit te veel geel is, de kleur van de leiderstrui.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties