Wegen wieler- en schaatsploeg Jumbo-Visma scheiden: 'Is aantrekkelijker om zelfstandig verder te gaan' Wielrennen
Wielrennen

Wegen wieler- en schaatsploeg Jumbo-Visma scheiden: 'Is aantrekkelijker om zelfstandig verder te gaan'

Wegen wieler- en schaatsploeg Jumbo-Visma scheiden: 'Is aantrekkelijker om zelfstandig verder te gaan'

Op korte termijn komt er een einde aan de combinatie van de wieler- en schaatstak van Jumbo-Visma, zo wordt gemeld in een bericht op de site van de ploeg. Jumbo - dat eerder aangaf te stoppen als hoofdsponsor, blijft beide ploegen voor de komende drie jaar wel ondersteunen.

In 2014 - onder de naam LottoNL-Jumbo - werd de eerste gecombineerde wieler- en schaatsploeg gepresenteerd. In beide discipline's boekte de ploeg grootse successen. Zo won de schaatsploeg zestien olympische medailles en greep de wielerploeg de eindzege in alle drie de grote rondes. Dit jaar is de succesformatie zelfs op weg om de Giro, Tour en Vuelta zelfs binnen een jaar te winnen, wat een unieke prestatie zou zijn.

Het afhaken van supermarktketen Jumbo is een aanleiding voor loskoppelen van de wieler- en de schaatstak. Ook het gegeven dat de wielerploeg een internationaler karakter heeft, speelt mee. 'De wielerploeg heeft inmiddels een veel internationalere focus en aantrekkingskracht gekregen nu we tot de beste wielerploegen ter wereld behoren', aldus ploegbaas van de wielerploeg Richard Plugge. 'Dat maakt dat de zoektocht naar de invulling van het hoofdsponsorschap voor beide partijen verschillend is.'

'We hebben door de aanstaande verandering veel gesprekken gevoerd en zijn tot de conclusie gekomen dat het voor de toekomst van beide ploegen aantrekkelijker is om zelfstandig verder te gaan met ieder een eigen sponsorpropositie. Ik ben Jac (Orie, red.) dankbaar voor de goede samenwerking en ben Jumbo en de familie Van Eerd dankbaar voor de support die ze altijd hebben gegeven. Ik ben dan ook blij dat Jumbo als Founding Partner betrokken blijft bij de wielerploeg.'

Jumbo richt zich op talentontwikkeling en gezamenlijke maatschappelijke projecten'

CEO van Jumbo Tom van Veen gaf duiding over de nieuwe rol van de supermarkt bij beide projecten. 'We zijn trots op de ontwikkeling van de teams tot de absolute wereldtop. En op de prachtige successen die behaald zijn in de afgelopen jaren. Samen hebben we veel bereikt en de persoonlijke banden zijn hecht. Als hoofdsponsor zetten we nu een stap opzij, maar we blijven als Founding Partner de komende jaren betrokken bij zowel de schaatsploeg als de wielerploeg. Daarbij richten we ons vooral op talentontwikkeling en gezamenlijke maatschappelijke projecten."

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws