Goed nieuws voor Girmay en co: titelsponsor Intermarché verlengt met Belgische ploeg en brengt broodnodige inkomsten Wielrennen
Wielrennen

Goed nieuws voor Girmay en co: titelsponsor Intermarché verlengt met Belgische ploeg en brengt broodnodige inkomsten

Goed nieuws voor Girmay en co: titelsponsor Intermarché verlengt met Belgische ploeg en brengt broodnodige inkomsten

Intermarché blijft de naamsponsor van wielerploeg Intermarché-Wanty. De supermarktketen zal in ieder geval nog tot en met 2028 verbonden zijn met de Belgische ploeg van onder meer Biniam Girmay en Taco van der Hoorn. Ook ploegleider Aike Visbeek zal zeer verheugd zijn met de contractverlenging.

'We zijn enorm tevreden en trots dat we onze samenwerking met Intermarché behouden', vertelt algemeen manager Jean-François Bourlart in een persbericht. 'De hernieuwde samenwerking geeft ons de mogelijkheid om te blijven groeien en de toekomst samen te bouwen. Winnen en bouwen is onze visie voor de komende jaren. Met zo'n getalenteerde team en renners als Biniam Girmay hebben we vertrouwen dat we nieuwe hoogtes kunnen bereiken.'

De nieuwe overeenkomst geeft de ploeg de ruimte om te dromen van de grootste doelen. 'Onze ambitie is om te schitteren in de grote rondes, de Tour de France inbegrepen, en om de zege te strijden in de grootste klassiekers, zoals Milaan-Sanremo, de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Samen kunnen we het bewerkstelligen.' De drie zeges van Girmay in de Tour de France waren vorig jaar de enige overwinningen in grote rondes voor de formatie.

Lees verder onder de foto!

biniam girmay
Drie ritzeges en de groene trui in de Tour: het absolute hoogtepunt van Intermarché-Wanty vorig jaar.

Nieuwe overeenkomst komt als geroepen

Thierry Cotillard, voorzitter van Groupement Mousquetaires, het moederbedrijf van Intermarché, jubelt dat het huwelijk tussen de twee partijen is verlengd. 'We zijn heel blij dat we onze samenwerking met Intermarché-Wanty kunnen voortzetten in de komende seizoen. Zo dragen we bij aan hun groeiende internationale aanwezigheid. We delen dezelfde waarden: teamgeest, doorzettingsvermogen en solidariteit. Het team heeft een sterke indruk gemaakt op de Tour de France van 2024, met de groene sprinterstrui.'

De ploeg was vorig jaar nog naarstig op zoek naar nieuwe inkomsten. 'Om met dit krappe budget te kunnen blijven werken, moet je bij voorbeeld vol inzetten op talentontwikkeling. En het beschikbare potentieel optimaal benutten. Precies wat we aan het doen zijn', vertelde Aike Visbeek vorig jaar. Er moest nieuw geld komen. 'Zo niet riskeren we het faillissement, tenzij de aansluiting van onder af perfect verloopt en je met het minimum aantal mensen altijd het maximum resultaat blijft boeken. Een schier onmogelijke opgave. Het wordt dus stilaan tijd dat er vers geld komt.' U vraagt, Intermarché draait.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws