Spelen ook qua marketing belangrijk voor Van der Poel: 'Zit amper geld in die discipline' Wielrennen
Wielrennen

Spelen ook qua marketing belangrijk voor Van der Poel: 'Zit amper geld in die discipline'

Spelen ook qua marketing belangrijk voor Van der Poel: 'Zit amper geld in die discipline'

Alpecin-Fenix kwam naar de Tour de France om een rit te winnen en heeft na vier dagen al twee etappes binnen. Daarnaast draagt het met Mathieu van der Poel de gele trui. Ook naast de fiets maakt de Belgische formatie indruk, en wel op het commerciële vlak. En dat doet het niet alleen in de Tour...

Het begon voor de Tour al met het eerbetoon aan Raymond Poulidor. Alpecin-Fenix ving de ploegenpresentatie aan met een prachtig tricot en droeg die outfit ook tijdens de eerste etappe. Toen Van der Poel geel pakte, reed hij de volgende dag op een schitterende gele fiets, met andermaal een kwinkslag naar zijn opa. 'Maar noem het alsjeblieft geen marketingproject. Het was echt niet onze bedoeling om snel een beetje publiciteit te pakken', zo benadrukt ploegbaas Christoph Roodhooft in Het Laatste Nieuws.

Toch zorgt de ploeg ervoor dat het al vijf dagen in de spotlights staat, op en naast de fiets. 'We voelden dat dit een uniek moment kon zijn voor Mathieu. Zijn eerste Tour, de kleinzoon van de grote Poulidor. Als we daar iets moois van konden maken, zouden die beelden nog jaren een enorme waarde hebben – misschien zelfs groter dan nu al het geval is. We zijn best trots dat dat gelukt is. Het moest authentiek blijven. Daarom ook hebben we de familie constant in het proces betrokken. We hebben mama Corinne gevraagd of ze het goede ideeën vond. Ze was er blij mee', aldus Roodhooft.

Spelen ook qua marketing belangrijk voor Van der Poel: 'Zit amper geld in die discipline'

'Om Mathieu behoorlijk te kunnen betalen, moesten we dus sponsors aantrekken'

Roodhooft over mountainbike-avontuur Van der Poel

Volgens de Belg denkt Alpecin-Fenix op die manier altijd na over wat mogelijk is met de combinatie presteren-commercie. Dat moet top zijn, anders gebeurt het niet. Zo is er ook lang nagedacht over het mountainbike-avontuur van Van der Poel. 'We wisten: er zit amper geld in die discipline. Om Mathieu behoorlijk te kunnen betalen, moesten we dus sponsors aantrekken. Dus moest het verhaal juist zitten. Daarom waren de Olympische Spelen zo belangrijk. Daar hebben we het verhaal aan kunnen ophangen.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws