Tour-debutant Uno-X zoekt openlijk naar extra sponsor: 'Fill in your name' Wielrennen
Wielrennen

Tour-debutant Uno-X zoekt openlijk naar extra sponsor: 'Fill in your name'

Tour-debutant Uno-X zoekt openlijk naar extra sponsor: 'Fill in your name'

Geen onderhandelingen achter de schermen, maar gewoon een oproep via de site en de sociale kanalen. Op die manier probeert het Noorse Uno-X een extra naamsponsor te vinden. De ploeg verzekerde zich eerder deze week van deelname aan de Tour de France.

Het gaat momenteel voorspoedig voor Uno-X, dat zowel uit een mannen- als een vrouwenploeg bestaat. De mannenploeg kreeg woensdag het goede nieuws dat ze één van de wildcards voor de Tour de France kregen toebedeeld. Zodoende wordt de Tour de eerste grote ronde in de geschiedenis van de ploeg. De vrouwenploeg nam in 2022 al deel aan de eerste Tour de Femmes. Ook dit jaar zijn ze als onderdeel van de Women’s WorldTour van de partij.

‘In 2023 rijden we de Tour de France en de Tour de France Femmes avec Zwift. De grootste wedstrijden op de kalender voor mannen en vrouwen. Het is een ongelooflijke mijlpaal voor onze ploeg. Voor onze mensen. Voor onze identiteit. Voor ons bedrijf’, aldus teammanager Jens Haugland.

'Dit team is nu klaar om een naamgevende partner in het project uit te nodigen.'

Jens Haugland

De ambities zijn groot bij het Scandinavische project, dat nu zijn zinnen heeft gezet op een groter budget. Met een publieke oproep onder de zin ‘Fill in your name’ trachten ze een Noorse of Deense sponsor binnen te hengelen die voor een bedrag van tussen de vier à zes miljoen euro wil bijdragen.

‘We willen dit langetermijnproject voortzetten en versterken. We willen nog vele jaren concurreren met de beste renners ter wereld; daarom hebben we partners van wereldklasse nodig. Met zijn Noors-Deense wortels heeft deze opzet een enorm potentieel. Dit team is nu klaar om een naamgevende partner in het project uit te nodigen’, luidt de oproep van Uno-X. Geïnteresseerde bedrijven hoeven alvast niet te wachten tot het volgende wielerjaar en kunnen zodoende profiteren van de publiciteit die het wielerspektakel van de Tour de France jaarlijks oplevert.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws