[Update] CEO Deceuninck blij met Alpecin-Fenix, iets minder met Lefevere: 'Wij hebben hem gered' Wielrennen
Wielrennen

[Update] CEO Deceuninck blij met Alpecin-Fenix, iets minder met Lefevere: 'Wij hebben hem gered'

[Update] CEO Deceuninck blij met Alpecin-Fenix, iets minder met Lefevere: 'Wij hebben hem gered'

(30 november 2021) Deceuninck leek even uit de wielerwereld te verdwijnen, maar de voormalig sponsor van Quick-Step stapt over naar Alpecin-Fenix. De nieuwe sponsor tekent voor vier jaar bij de Belgische ploeg van Mathieu van der Poel, Jasper Philipsen en Tim Merlier.

In een persbericht op de ploegsite maakt Alpecin-Fenix de nieuwe samenwerking bekend. Deceuninck wordt co-sponsor van de ploeg, zowel op de mountainbike als in het veldrijden en wegwielrennen. Ook de vrouwenploeg wordt op alle disciplines gesteund. Philip Roodhooft is blij met de nieuwe aanwinst: 'We hebben grote stappen gemaakt de afgelopen jaren en dit helpt ons weer verder in onze ambities. Als Belgisch multinational snappen ze ons, dus dat gaat zeker een goede match zijn.'

De CEO van Deceuninck, Francis van Eeckhout, vertelt waarom de overstap naar Alpecin-Fenix is gemaakt: 'Het ondersteunen van jong talent en een vrouwenploeg zijn twee waardes die bij ons hoog in het vaandel staan.' Voor komend jaar wordt vooral uitgekeken naar het voorjaar en specifiek één koers: 'De voorjaarsklassiekers kijk ik naar uit, maar toch vooral de Ronde van Vlaanderen.'

Update - 2 december 2021 (09.20 uur): CEO Deceuninck mikt op dameswielrennen

Francis Van Eeckhout, CEO van Deceuninck, heeft in Het Nieuwsblad uitgebreider gereageerd op de overstap van Quick-Step naar Alpecin-Fenix. Dat de sponsor inzet op jong talent en het vrouwenwielrennen, dat wisten we inmiddels, maar waarom kon dat niet bij de ploeg van Patrick Lefevere? 'We zijn gecharmeerd door het plan van de broers Roodhooft. En we willen als modern bedrijf mee in het dameswielrennen. Persoonlijk vind ik dat mooier, galanter dan de koers bij de mannen. We hebben dat besproken bij Quick-Step, maar Patrick is Patrick.'

Lefevere gaf zelf aan dat hij zelf de stekker eruit trok met Deceuninck en dat hij 'absoluut geen probleem' heeft met de deal bij Alpecin-Fenix. Volgens Van Eeckhout kwamen de ambities niet langer overeen. 'Patrick wil per se een grote ronde winnen, wat een dure zaak is. Het budget van de ploegen die daar op mikken bedraagt twintig miljoen meer dan dat van de ploegen die dat niet doen. Zonder garanties.'

Het doet Van Eeckhout dan ook wel een beetje zeer dat Lefevere zo luchtig lijkt te doen over z'n oud-sponsor. Want, zo zegt de CEO: Quick-Step was er misschien niet meer geweest zonder de steun van Deceuninck. 'Daarin ben ik wel een beetje ontgoocheld in Patrick: hij zegt dat wij goede jaren hebben gehad als sponsor, maar hij vergeet erbij te zeggen dat wij hem gered hebben. Ik ben ontgoocheld dat hij dat zo snel vergeet nu hij succes heeft met Evenepoel, Alaphilippe en Asgreen en co. Bon, dat is het leven.'


Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws