...
wout van aert veldrijden cross 5
Veldrijden

Visma | Lease a Bike diept sponsordeal met Nike verder uit, Wout van Aert profiteert direct

wout van aert veldrijden cross 5

Het was eventjes vrezen voor de vorm van Wout van Aert. In zijn laatste weken voor zijn return in het veldrijden werd de Belg van Visma | Lease a Bike ziek, en moest hij de fiets even een paar dagen links laten liggen. Inmiddels is hij weer volop aan het fietsen - en rennen, wat natuurlijk ook cruciaal is. Dat doet hij met dank aan een nieuwe sponsordeal.

Eerder deze week liet Van Aert weten dat zijn voorbereiding op de nieuwe crosswinter niet echt soepel verliep. Op 6 december kon hij weer de eerste kilometers in een paar dagen maken, nadat hij ziek was geworden. Gelukkig kon hij twee dagen later alweer een training van 100 kilometer noteren. Daardoor kon hij gewoon naar Spanje afreizen voor een trainingskamp van zijn ploeg.

Afgelopen woensdag stapte hij aan de Spaanse kust op de fiets samen met zijn ploegmaats. Daar werd hij vergezeld door onder meer Christophe Laporte, Tijmen Graat en Grischa Niermann, maar ook nieuwe aanwinsten Bruno Armirail en Timo Kielich. Een rondje van 118 kilometer werd afgelegd, met een duur van bijna 4 uur. Een mooi ritje om los te fietsen, dus.

Een dag later werd de fiets niet opgepakt, maar werden de hardloopschoenen aangetrokken. Ten noorden van Dénia liep Van Aert een rondje van 10 kilometer, met dit keer drie andere mannen om zich heen. Edoardo Affini was mee, maar ook Jamie Lowden, Aero-specialist bij Visma | Lease a Bike, en performance chef Rolf Hoekstra.

Lees verder onder de Strava-data!

Visma | Lease a Bike breidt samenwerking met Nike uit

Voor de Belgische crosser is het loop-onderdeel natuurlijk cruciaal. Hij zal daarom maar des te blijer zijn dat Visma | Lease a Bike de samenwerking met Nike heeft uitgebreid. Het kledingmerk was al sinds de Tourd e France de leverancier van de sportkleding van de Nederlandse ploeg, maar vanaf 2026 zullen de renners en stafleden ook rondlopen op de sneakers van Nike.

Tevens worden de atleten uitgerust met gloednieuwe hardloopschoenen. 'Sinds de Tour de France zijn we trots om de Nike Swoosh te dragen', vertelt Chief Business Officer Jasper Saeijs. 'Dat we onze collectie nu al kunnen uitbreiden met Nike-schoenen voelt als een logische volgende stap. We willen ons team zowel op als naast de fiets premium en professioneel presenteren. Ik denk dat er geen betere partner voor is dan Nike.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws