Wat kan 'ie niet? Evenepoel blijkt ook begenadigd YouTuber: 'Hij brengt een authentiek verhaal' Wielrennen
Wielrennen

Wat kan 'ie niet? Evenepoel blijkt ook begenadigd YouTuber: 'Hij brengt een authentiek verhaal'

Wat kan 'ie niet? Evenepoel blijkt ook begenadigd YouTuber: 'Hij brengt een authentiek verhaal'

Remco Evenepoel is heden ten dage niet enkel actief als profwielrenner, daar hij zich ook bezighoudt met het maken van YouTube-filmpjes. In die video's geeft de 'Kannibaal van Schepdaal' een interessant kijkje achter de schermen van het leven van een superster op de fiets. Volgens experts op het gebied van marketing blijkt de poulain van Patrick Lefevere ook op YouTube-gebied een grote meneer.

Tijdens een interview op het WK wielrennen gaf de 23-jarige Vlaming het al aan: ook op YouTube wil hij graag het nodige tentoonstellen. 'Het is niet het doel om een groot YouTube-kanaal te worden, zoals Tour de Tietema of Average Rob', vertelde hij toen aan onder meer In de Leiderstrui. 'Ik wil vooral dingen behind the scenes laten zien, zonder de resultaten te delen. Ook op YouTube is het uitkijken naar waar mijn limieten liggen. Like and suscribe, weet je wel.'

'Het vraagt engagement, maar Evenepoel gooit de deuren open en dat getuigt van transparantie'

Eind augustus staan er twee video's op het kanaal van de veelvraat: eentje over het testen van zijn tijdritmateriaal en eentje over een hoogtestage richting de Vuelta. In de laatstgenoemde video, die zo'n half uur duurt, komen verschillende dingen aan bod. Zo ontmoet Evenepoel een paar concullega's van INEOS Grendiers, laat hij het takenpakket van zijn soigneurs zien en dolt hij her en der met mensen uit zijn entourage. 'Het filmpje is al heel veel bekeken naar de normen van de wielersport', vertelt Wim Lagae, professor sportmarketing, aan Sporza. 'Het vraagt engagement, maar Evenepoel gooit de deuren open en dat getuigt van transparantie. Hij brengt ook een authentiek verhaal.'

In de video's hoopt Evenepoel ook 'het merk Remco' op de kaart te zetten. 'Je ziet in de video ook andere merken en sponsors passeren. Het is eigentijdse marketing, iedereen fietst mee', is Lagae lovend. 'Je moet het ook interactief proberen te houden en wat je bij Remco ziet, is conform het handboek. Ik ben best onder de indruk.' Naast alle leuke elementen lijkt er echter ook een keerzijde te bestaan als het gaat om het combineren van topsport en YouTube. 'Hij is bijna digitaal opgevoed en hij wordt natuurlijk omringd door een team van professionals. Maar het vreet wel energie.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws