Deceuninck zal eind 2025 een stapje terugdoen als naamsponsor bij wielerploegen Alpecin-Deceunick (mannen) en Fenix-Deceuninck (vrouwen). Dat maakte het Belgische beursgenoteerde bedrijf vrijdag bekend middels een persbericht. Het bedrijf blijft wel actief bij de ploeg als shirtsponsor, maar staat het plekje in de ploegnaam af aan een nieuwe sponsor.
Deceuninck stapte in 2021 in bij de wielerploeg van Mathieu van der Poel en verbond zich ook aan het damesteam van de gebroeders Roodhooft, waar Puck Pieterse één van de uithangborden is. Na meerdere succesvolle seizoenen heeft het bedrijf, dat eerder actief was als naamsponsor van Deceuninck-Quick Step, besloten om de plaats vrij te maken voor een nieuwe naamsponsor.
'De samenwerking heeft de gewenste resultaten op het gebied van naamsbekendheid opgeleverd', klinkt het. Met onder meer Van der Poel, Jasper Philipsen en Pieterse werden er grote klassiekers, ritten en truien in grote rondes en meerdere wereldtitels behaald onder de noemer Alpecin-Deceuninck.
Francis Van Eeckhout, uitvoerend voorzitter bij Deceuninck, verklaart de keuze namens het bedrijf. 'Door de vele sportieve successen en professionele aanpak van het team, slaagden wij erin om de bekendheid van ons merk sterk te verhogen. We hebben een uitstekende relatie met het team, zodat we ook in de toekomst met het team verbonden willen blijven als shirtsponsor. We merken bij medewerkers, klanten en relaties nog steeds veel appetijt voor de mogelijkheden die het team biedt op het vlak van hospitality en merkactivatie.'
'In overleg met het teammanagement zijn we tot de conclusie gekomen dat we mekaar ook in een andere vorm van samenwerking kunnen blijven versterken. We dragen het team een warm hart toe en dat verklaart ook waarom we het nieuws nu al wereldkundig willen maken. Het management heeft op die manier de handen vrij om met potentiële opvolgers in gesprek te gaan, terwijl bedrijven die het wielrennen als platform overwegen op deze manier weten dat er een interessante positie op de markt komt', aldus Van Eeckhout.
Lees verder onder de foto!

Roodhooft: 'Uiteraard creëert dit een uitdaging voor ons team'
Philip Roodhooft, algemeen manager bij Alpecin-Deceuninck en Fenix-Deceuninck, vult aan namens de wielerploegen. 'Sinds de eerste gesprekken in 2021 is er een mooie samenwerking ontstaan. De stap was destijds minder evident dan het vandaag lijkt want wij waren niet eens een Worldtour-ploeg. We zijn er echter in geslaagd het vertrouwen dat Deceuninck als bedrijf en Francis persoonlijk in ons hebben gesteld, te waarderen', aldus de baas van de succesvolle wielerteams.
'De dankbaarheid voor het engagement van hun kant is veel groter dan de teleurstelling om de beslissing een stap terug te zetten. Uiteraard creëert dit een uitdaging voor ons als team, maar we zijn tijdig op de hoogte gebracht en we stellen alles in het werk om opnieuw een solide tweede naampartner aan te trekken. Tegelijkertijd zijn we heel blij dat Deceuninck ook in de toekomst aan boord blijft als shirtsponsor. Het helpt ons namelijk om verder te groeien, maar ik beschouw het ook als een groot compliment voor hoe we de afgelopen vier jaar hebben samengewerkt', aldus Roodhooft.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties